A magyar vásárlóknál továbbra is a Suzuki az első

Infostart
2008. július 14. 17:51
Csökkent az eladott új személygépkocsik száma az idei első félévben az egy évvel korábbihoz képest, az eladott autók mennyisége 85.147 volt - tette közzé a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete. Győző Gábor, a szervezet elnöke az InfoRádiónak elmondta: a piaci részesedésben a Suzuki őrzi az első helyét, a második az Opel, a harmadik pedig a Ford.

A várakozással ellentétben jobban sikerült az első félév, mint amit gondoltunk, hiszen a tavalyi és az idei év közötti elmaradás összesen 800 darab gépkocsi - mondta az InfoRádiónak a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke, aki szerint ha ez a tendencia változatlan marad, akkor idén körülbelül 175 ezer darab új személyautót fognak érékesíteni.

Győző Gábor elmondta: az autóvásárlás csökkenésének egyik oka, hogy a fizetőképes kereslet már 2004 óta lefelé tendál, és nem valószínű, hogy ebben az évben ez a folyamat megáll.

Az egyesület elnöke szerint évtizedes tradíció, hogy a kisautók és az alsó középkategóriás gépkocsik részaránya 85 és 90 százalék között van. Ez természetes, hiszen a magyar piac egy hihetetlen árérzékeny piac - mondta.

A márkák sorrendjében az előző évhez képest nagy eltérés nem volt: a Suzuki változatlanul az első, az Opel a 2., a Ford a 3., 4. a Volkswagen, 5. a Skoda, 6. a Toyota, 7. a Chevrolet, 8. a Peugeot, 9. a Renault és 10. a Fiat.

Győző Gábor elmondta: a vesztesek között vannak a francia márkák. Ez különösen a Renault-nál jelentős, mert az valamikor még stabilan a 3. legkeresettebb autó volt.

Hanganyag: Kaputa Júlia


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást