A karácsony utáni óriási árleszállításokhoz hasonló akciókba kezdtek a londoni High Streeten található márkaboltok, így próbálják magukhoz édesgetni a spórolósába kezdett vásárlókat.
A költekezés visszaesésének okai a globális hitelválság, az emelkedő benzin- és élelmiszerárak, és a világgazdaság egyéb bizonytalanságai. Az üzletek tulajdonosai úgy gondolják, hogy a drasztikus árcsökkentések mindezt elfeledtetik a vevőkkel, akiket 50-70 százalékos árzuhanással csábítgatják a boltokba.
Múlt héten a Brit Ipari Szövetség nyilvánosságra hozta adatait, amelyek arról árulkodnak, hogy a ruházati eladások 25 év óta a legalacsonyabb szinten vannak Nagy-Britanniában. De nemcsak a divatáruházak, hanem az elektronikai műszereket árusító üzletek is arra kényszerülnek, hogy jelentősen csökkentsék áraikat.