Wilde György jelezte: az európai országok piacain nagyjából azonos az üzemanyagok alapára, de a különböző mértékű adóterhek jelentős különbséget eredményezhetnek a benzinkutaknál.
Emiatt a legtöbbet éppen egy olajkitermelő országban, Nagy-Britanniában kell fizetni az üzemanyagért, a legkevesebbet azonban Luxemburgban, ahol még kőolaj-finomító sincs.
Az Európai Unió tervei szerint nagyjából négy éven belül egységesíteni kell a gázolaj és a benzin jövedéki adóját. Ez azokban az országokban - például Ausztriában -, ahol minimális a dízelolaj jövedéki adója, áremelést okozhat, számos országban azonban most sincs különbség a két üzemanyagtípus terhei között.
Az azonban Wilde György szavai szerint nem szerepel az elképzelések között, hogy az európai uniós tagállamok között egységesíteni kellene a jövedéki adó mértékét.
Hanganyag: Hlavay Richárd