Hétszáz millió forint jut idén a közösségi bormarketing programra

InfoRádió / MTI
2008. június 2. 06:31
Hosszas előkészítő munka után megkezdődött a magyar közösségi bormarketing program végrehajtása. Idén várhatóan 700 millió forint áll rendelkezésre. A tervek szerint a magyar borok külföldi promócióját a Magyar Bormarketing Kht. által jegyzett Wines of Hungary közös márka felépítése és kommunikációja segíti majd.

Mintegy 3 éves előkészítő munka után megkezdődött a magyar közösségi bormarketing program végrehajtása. Idén várhatóan 700 millió forint áll rendelkezésre - tájékoztatta az MTI-t Nemes Richárd, a Magyar Bormarketing Kht. ügyvezetője.

A belföldi marketingprogram keretében az elmúlt hetekben regionális programok és rendezvények támogatása, valamint piackutatás témájában jelentek meg pályázati, illetve ajánlati felhívások.

A külpiaci marketingprogram alapvető célja pedig a Magyar Bormarketing Kht. által jegyzett Wines of Hungary közös márka felépítése és kommunikációja, valamint úgynevezett generikus promóciós programok szervezése és lebonyolítása.

A magyar borágazat szakmai szervezeteit összefogó Magyar Bormarketing Kht. által kidolgozott Nemzeti Bormarketing Program megvalósítására a borászatok által a forgalomba hozott borok után fizetett literenkénti 8 forintokból származó járulékbevétel 60 százaléka nyújt fedezetet.

A források felosztása - ami ebben az évben várhatóan mintegy 700 millió forint lesz -, valamint a konkrét pályázatok meghatározása és értékelése a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Miniszter által létrehozott Bormarketing Bizottság feladata. A döntéseket azonban minden esetben a miniszter hozza meg.

A pályázatokkal és beszerzésekkel kapcsolatos szakmai előkészítő, koordináló és ellenőrző tevékenységet pedig az FVM Agrármarketing Centrum és a Magyar Bormarketing Kht. közösen végzi.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Nemes Richárd
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást