A milliárdos médiacézár aprócska bánata

Infostart
2008. május 8. 21:00
Noha összességében jó eredményeket könyvelhet el Rupert Murdoch vállalatbirodalma, a MySpace közösségi oldal teljesítménye elmaradt a várakozásoktól. A szakemberek továbbra is csak nehezen tudják megbecsülni, üzletileg mennyit ér egy online barát.

A News Corp. holding bejelentette, hogy a MySpace-t is magában foglaló Fox Interactive Media üzletága nem teljesíti az előzetesen tervezett 80 százalékos bevételnövekedést, mintegy 10 százalékkal elmarad attól.

Ez csalódást okozhat Rupert Murdoch számára, az ausztrál üzletember ugyanis a MySpace-t állította médiabirodalma digitális stratégiájának központjába.

A szerényebb eredmény ismét felveti azt a problémát, hogyan lehet üzletileg értékelni a kapcsolatépítésre szolgáló közösségi portálokat - a vetélytárs Facebook becsült értéke az utóbbi időben erőteljesen nőtt, kérdés, hogy megalapozottan-e.

A News Corp. operatív igazgatója szerint a korábbi növekedési előrejelzések nagyon agresszívek voltak, és az ehhez képest visszafogottabb eredménnyel is elégedett a csoport. A vállalt szerint a MySpace továbbra is piacvezető a maga területén, az Egyesült Államokban 73 millió rendszeres látogatója van, szemben a Facebook 36 milliójával, ráadásul az előbbin átlagosan 44 százalékkal több időt töltenek a felhasználók.

A News Corp. globális profitja egyébként a korábbi 1,8 milliárdról 2,7 milliárd dollárra nőtt, köszönhetően elsősorban a DirecTV eladásából befolyó 1,7 milliárd dollárnak. A nemrégiben megvásárolt Dow Jones - amely a neves üzleti lapot, a Wall Street Journalt is magában foglalja - 21 millió dolláros profitot termelt.