Új reklámtörvényt terjeszt a parlament elé a gazdasági és közlekedési minisztérium. A tárca indoklása szerint az európai uniós szabályok változása, valamint a hazai gyakorlatban jelentkező problémák miatt van szükség a módosításra.
A javaslat kizárólag a gazdasági reklámtevékenységre vonatkozik, a politikai és társadalmi célú hirdetéseket nem szabályozza.
A tervek szerint a jövőben magánszemélyt csak az előzetes hozzájárulásával lehet reklámmal megkeresni, és a jóváhagyását bármikor, ingyen visszavonhatja.
A javaslat továbbra is szigorúan korlátozza a dohányáruk hirdetéseit, az úgynevezett burkolt reklám kategóriát azonban már nem tartalmazza; ennek tilalmát a fogyasztóvédelmi törvény módosítása fogja előírni.
Szabályszegés esetén a fogyasztóvédelmi hatóság mellett egyes esetekben a Gazdasági Versenyhivatal és a bíróság is eljárhat.