Tavaly 8,2 százalékkal csökkent a magyarországi borexport mennyisége, értékben 65 millió forint volt, ami viszont 3 százalékkal meghaladta a 2006-os mértéket - mondta el az Inforádiónak a Magyar Bormarketing Kht. ügyvezetője. Nemes Richárd hozzátette: a főbb exportpiacok többek között Németország, Csehország, és a skandináv államok.
A magyar borexport gyakorlatilag nem változott jelentősen 2007-ben az előző évihez képest - mondta az InfoRádiónak a Magyar Bormarketing Kht. ügyvezetője.
A mennyiség ugyan csökkent, az érték azonban nőtt, s ez kívánatos is, hiszen alapvető cél, hogy a magyar borexport átlagára növekedjen - tette hozzá Nemes Richárd, aki igen jó hírnek nevezte, hogy literenként majdnem tíz százalékkal nőtt a magyar bor ára.
Az eredmény oka egyrészt a pezsgőexport dinamikus növekedésével, másrészt a folyóbor-kivitel csökkenésével. A célországokat illetően nincs alapvető változás - mondta a szakértő, aki hozzátette, hogy az agrárkapcsolatok fejlődésével ismét egyre fontosabb partner Oroszország.
Hanganyag: Kaputa Júlia
KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag