Csak óvatosan a hangszerződésekkel!

Infostart
2008. február 21. 13:42
Az elmúlt hónapokban megduplázódott a hírközlési fogyasztói jogok képviselőjéhez érkező panaszok száma. A legtöbben a telefonon megkötött, úgynevezett hangszerződésekkel kapcsolatban panaszkodnak.

Idén januárjában Takács Péterhez kétszer annyi kifogás érkezett, mint a tavalyi év első hónapjában.

A leggyakrabban akkor elégedetlenek a fogyasztók, ha telefonon keresztül vagy ügynökkel kötnek szerződést, azaz a megegyezés távollévők között jön létre.

Ezen megállapodás-típusok lényege, hogy kényelmesebbé tegyék a szolgáltatás megrendelését, a cégek azonban gyakran visszaélnek a helyzettel, például úgy, hogy ismét felkeresik az ügyfelet - az előzményeknek megfelelően telefonon vagy ügynökön keresztül -, és módosítani próbálják a szerződést.

Ennek során azonban úgy tehetik a megrendelő számára kedvezőtlenebbé a feltételeket, hogy az az ügyfélnek fel sem tűnik. Épp ezért a hírközlési fogyasztói jogok képviselője azt ajánlja: csak akkor mondjunk igent egy új szerződésre, ha pontosan tisztában vagyunk annak tartalmával.

Hanganyag: Panulin Ildikó


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást