Többet és tudatosabban költenek az internetezők

Infostart
2007. december 18. 15:28
A magyarok 7 százaléka vásárolja meg a karácsonyi ajándékokat a világhálón keresztül, és az átlag vásárlóhoz képest valamivel többet és tudatosabban költ - ez derült ki a Szonda Ipsos és a kirakat.hu közös felméréséből.

A kirakat.hu főszerkesztője az InfoRádióban elmondta: az interneten nagyon sokan tájékozódnak a vásárlás előtt, közülük kerülnek ki a világhálón vásárlók, akik az összes megkérdezett 7 százalékát alkotják.

Birkás Dávid szerint ez relatíve magas szám, mert Magyarországon mintegy 3 millió internetelőfizetés van, a 7 százalék pedig a teljes mintára vonatkozik.

A szakember a további tapasztalatokról kifejtette: az internetes vásárlók többet költenek az átlagnál, illetve több embernek vásárolnak ajándékot; jelenlétük a 30-50 és a 50-70 ezer forintos vásárlási kategóriában volt kiemelkedő.

Õk is nagyjából ugyanazt veszik, ugyanakkor több műszaki cikket vásárolnak, amit nagyobb valószínűséggel tesznek márkaboltban. Összességében az átlagnál tudatosabb vásárlók - tette hozzá.

Hanganyag: Panulin Ildikó


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást