Már 10,5 millió mobilelőfizetés van Magyarországon

InfoRádió / MTI
2007. december 6. 09:54
Az idei év harmadik negyedévének végén a mobil-előfizetések száma csaknem 10,5 millió volt, a vezetékes vonalak száma tovább esett. A Központi Statisztikai Hivatal jelentése szerint a telefonbeszélgetések időtartamának csaknem 70 százalékát mobiltelefonokról kezdeményezett hívások tették ki.

A mobil-előfizetések száma a negyedév folyamán 272 ezerrel nőtt, az időszak végére már csaknem elérte a 10,5 milliót - áll a Központi Statisztikai Hivatal jelentésében.

A feltöltőkártyás előfizetések száma egy év alatt 281 ezerrel emelkedett. Az előző év azonos időpontjához képest az előfizetői állomány 895 ezerrel, 9 százalékkal lett magasabb, 100 lakosra 104 mobil-előfizetés jutott a negyedév végén.

A mobilhálózatban a negyedév folyamán 5 százalékkal több hívást kezdeményeztek, mint az egy évvel korábbi időszakban. Ennél nagyobb mértékben, 14 százalékkal emelkedett a mobiltelefonálással töltött összes percidő. Egy előfizetésre átlagosan 330 percnyi beszélgetés jutott, 4 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

A KSH szerint bár a piacon egyre több cég jelenik meg, a vezetékes fővonalak számának esése nem lassul. Az idei év harmadik negyedévének végén - előzetes adatok szerint - kevesebb mint 3,3 millió vezetékes fővonal volt üzemben - ennek 4,7 százaléka kábeltévés - 95 ezerrel kevesebb, mint 2006 azonos időpontjában, és 25 ezerrel kevesebb, mint 2007 június végén.

A 100 lakosra jutó vezetékes fővonalak száma a negyedév végén 32,7 volt. A vezetékes szegmensen belül továbbra is 17 százalék az ISDN-vonalak aránya.

A vezetékes vonalakról indított hívások száma 18, időtartama 19 százalékkal csökkent az előző év III. negyedévéhez képest. A visszaeséshez hozzájárul a mobilforgalom éves szinten nagymértékű emelkedése, és valamelyest az egyre inkább terjedő, ingyenes internetes telefonálási lehetőség is.

Az egy vezetékes vonalra jutó hívások időtartama 501 perc volt, 16 százalékkal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában. A vezetékes hálózatokban indított hívások átlagos időtartama 3,1 percet, internethívások nélkül 3 percet tett ki.

Még mindig elmondható, hogy az árak mérséklődése és a gyakran jelentős ingyenes idősávot is tartalmazó akciós díjcsomagok terjedése miatt az előfizetők kevesebbszer, de hosszabb ideig beszélgetnek, mint mobiltelefonról.

A vezetékes vonalról kezdeményezett adatcélú hívások száma 57, időtartama 59 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest.