Az internetes bankolásé a jövő

Infostart
2007. november 12. 15:39
Decembertől megszünteti a CIB Bank a telebank szolgáltatását. Az indoklás szerint az ügyfelek közül egyre többen használják az internetes bankolást.

Egyre többen térnek át a kényelmes internetes bankolásra, átutalásaikat, számlaellenőrzéseiket az íróasztal mögött ülve, pár kattintással elintézik. Banki szakemberek szerint egyre kevésbé van szükség az úgy nevezett telebankra, amelyben automata segítségével tudhatják meg számlaegyenlegüket, egyéb bankkártya-információkat az ügyfelek.

A CIB Bank kommunikációs osztálya az InfoRádió kérdésére azt válaszolta: statisztikáik szerint a call centerük több, mint 100 hívást kezel egy hónapban, és az ügyfelek mindössze 5 százaléka használta a jóval kevesebb funkcióval rendelkező telebankot.

A bank összesített adatai szerint a lakossági tranzakciók mintegy 90 százaléka elektronikus csatornákon keresztül történik, interneten, terminálon, vagy telefonon keresztül, amelyből az internetbanki tranzakciók száma az elmúlt 2 évben kiugróan magas volt.

A leggyakrabban használt funkciók egyébként a számlaegyenleg lekérdezése és az eseti átutalások. Egy múlt heti konferencián az OTP elnöke is azt mondta: a telefonos banki szolgáltatások csillaga leáldozóban van.

Csányi Sándor hozzátette: az eseti átutalások kétharmada már a neten keresztül zajlik. A bankvezető szerint újabb változást majd csak az aktív mobilbankolás hozhat.

Hanganyag: Panulin Ildikó


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást