Jól megy a Carlsbergnek, mégis emeli a sör árát

Infostart
2007. november 8. 05:50
Bár tíz százalékkal nőtt a profitja, mégis felemeli a nedű árát a dán Carlsberg sörgyár. A cég azzal indokolja az áremelést, hogy megnövekedtek a kiadásai.

A Carlsbergnél valószínűleg szerethetik Kelet-Európát, merthogy a régió megbízhatóan emelkedő sörfogyasztásának hála nőtt a cég bevétele.

Az év elejéhez képest több mint hat és félmilliárd dollárral - azaz tíz százalékkal - több profitja van a cégnek a sörből.

Kulcsfontosságú a Baltika

Az utóbbi időben nyugaton is gyorsan terjeszkedő és Carlsberg részesedéssel bíró Baltika orosz sörgyár közel 25 százalékos növekedést produkált például.

Ezen a hasznon azonban a Carlsberg egy másik gyártóval a Scottish&Newcastle-vel osztozik és a viszony korántsem felhőtlen.

A nagy sörgyár megeszi a kisebbet?

A dánok most arra készülnek, hogy a Heinekennel közösen felvásárolják a partnert és így egyedül irányíthassák a legnagyobb orosz gyárat.

Az orosz sörpiac azért kulcsfontosságú, mert az utóbbi években a világ harmadik legnagyobb piacává nőtte ki magát.

A cégnek jól megy, de mégis drágul a sör

Közben a fogyasztók azt hihetik, hogy őket nem szereti a cég. Ugyanis a jó vállati hírek ellenére a Carlsberg áremelésre készül.

Ezt azzal indokolják, hogy megnövekedtek a költségeik, aminek hátterében az árpa és az aluminiumdobozok árának megugrása áll.

A Carlsberg más európai gyárakhoz hasonlóan most sörfőzdék bezárásába és elbocsátásokba kezdett.