Banki hirdetések: acél az egyszerűsítés volt, de néhol bonyolultabb lett

Infostart
2007. november 8. 16:57
Bár egyértelműbbek lesznek a banki hiteldíjmutató számok, nem biztos, hogy könnyebb lesz dönteni - mondta a Magyar Bankszövetség vezető közgazdásza a kormány által szerdán elfogadott, a banki tájékoztatási változásokról szóló rendeletéről.

A változtatások között szerepel például, hogy megszűnik a teljes hiteldíjmutató, azaz a THM sávos feltüntetése - mondta az InfoRádióban Földi Tamás. A jövőben tehát nem találkozhatunk olyan hirdetésekkel, amelyekben a többi mellett az szerepel: THM 10-40 százalék, ezek ugyanis nem sokat mondanak az ügyfeleknek.

Emellett, ha a bank egy rövid időszakra akciót hirdet, akkor csak erre az időszakra tüntetheti fel a kamatokat. Ezentúl a feltételekhez kötött kedvezményeknél is fel kell tüntetni, hogy a részletekről hol tájékozódhat a vásárló.

Bár a változtatás célja az, hogy az ügyfelek számára átláthatóbbak legyenek a banki szolgáltatások, elképzelhető, hogy sokan bonyolultabbnak látnak majd egyes hirdetéseket. A hitelkártya-kedvezmények esetében például a reklámokban fel kell tüntetni a kedvezményes és a kedvezmény nélküli kamatokat is, így a fogyasztó több mutatóval találja majd szemben magát, mint eddig.

Hanganyag: Panulin Ildikó


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást