Eltűnt csomagok és késések: melyik légitársaságban bízhatunk?

Infostart
2007. november 6. 21:10
Az elveszett csomagok és a késések miatt a British Airways volt a legrosszabb légitársaság idén nyáron. A Malév a középmezőnyben található a Légitársaságok Szövetségének listáján.

A British Airways-nak ötből két járata késik, ezzel valamennyi nagy európai légitársaságnál rosszabb eredményeket ért el - derült ki a Légitársaságok Szövetségének adataiból, amelyek a július és szeptember közötti időszakot ölelik fel.

A kis távolságon közlekedő járatok 59 százaléka érkezik meg 15 percnél kisebb késéssel, ami rosszabb az egy évvel korábbinál.

A hosszabb távolságon repülő járatoknál azonban ez az adat még rosszabb: a gépek 45 százaléka késik negyedóránál kevesebbet.

A brit társaság a csomagok eltűnése tekintetében is az egyik legrosszabb mutatókkal rendelkezik: ezer utasra harminc elveszett poggyász jut, vagyis egy utasszállító esetében ez közel tíz eltűnt csomagot jelent.

Semmit sem javul a helyzet

A Légiközlekedést Használók Szervezetének szóvivője az adatok kapcsán emlékeztetett: a brit társaság azt ígérte, hogy tesz a problémák ellen, de ezek szerint semmi sem javult az elmúlt hat hónapban.

A British Airways szóvivője ugyanakkor úgy reagált, hogy javulást hozhat, ha jövő márciusban megnyílik a Heathrow repülőtér 5-ös terminálja.

Az adatok érdekessége, hogy a British Airways néhány napja tette közzé: 25 százalékkal nőtt a társaság nyeresége az első félévben.

A Malév jó és közepes

A Malév jó és közepes eredményeket ért el a Légitársaságok Szövetségének harmadik negyedéves listáján.

A magyar társaság a hatodik lett az elkeveredett csomagok tekintetében: ezer utasra 11 eltűnt poggyász jut. Ebben a rangsorban a máltai légitársaság a legjobb, míg a portugál a legrosszabb.

A késések szerinti rangsorban a Malév a 12. helyen áll 80 százalékos járataránnyal a kis- és közepes távolságon közlekedő járatok között, míg a hosszabb távolságon repülő járatok listáján a 14.