Ön ismeri a mobilszolgáltatója feltételeit?

Infostart
2007. október 31. 06:37
Fogyasztóvédelmi kampány indult az Európai Unió államaiban - így tehát Magyarországon is - első körben a mobiltelefonokkal kapcsolatos ismeretekről. Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület távközlési szakértője az InfoRádió Fórum című műsorának elmondta: nagyon sokan nem tudják, hogy valójában mennyibe kerül egy megrendelt szolgáltatás.

Több oldalas tarifatáblázatok, feltételek sorához kötött kedvezmények. A laikusok gyakran úgy érezhetik: átláthatatlan a mobilszolgáltatók kínálata.

Sok ember ismeri a legújabb készülékeket, a csengőhangokat, a beépített kamerák használatát, azzal azonban nincsenek tisztában, hogy pontosan mennyire terheli meg a pénztárcájukat a telefonjuk mindennapos használata.

Fischer Gábor kifogásolta, hogy a mobiltelefon-reklámok néha túlzott fogyasztásra sarkallják az embereket, ezért sokan, gyakran indokolatlanul 1-2 éves hűségnyilatkozatot is aláírnak egy új és olcsó készülékért cserébe.

Sokszor probléma az is, hogy bár a szolgáltató felkínál egy kedvezményt, az általában szigorú feltételekhez kötött. A legtöbb ember pedig nincs teljesen tisztában a saját telefonálási szokásaival, így nem tudja eldönteni: érdemes-e egy nagyobb sms-csomagra vagy egy olcsó éjszakai beszélgetést biztosító, de magas napközbeni tarifákkal működő csomagra előfizetnie.

Fischer Gábor felhívta a figyelmet arra, hogy a panaszosok a Nemzeti Hírközlési Hatósághoz fordulhatnak, amelynek internetes oldalán Tantusz címmel egy tarifaválasztó program is segíti a fogyasztókat.

Hanganyag: Herczeg Zsolt


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást