Piacvezető lett Magyarországon a Multireklám új osztrák tulajdonosa

Infostart
2007. október 26. 14:46
Osztrák reklámcég vásárolta meg Magyarország legnagyobb köztéri médiatulajdonosát, a Multireklám Zrt.-t. Az Epamedia ezzel piacvezetővé vált Magyarországon.

Ausztria vezető köztéri reklámcége, az Epamedia vette meg a Multireklám Zrt.-t, azt azonban nem hozták nyilvánosságra, hogy mennyiért. A Multireklám Magyarország legnagyobb köztéri médiatulajdonosa. A 20 éves cég fő profilja egykor a tűzfalfestés volt, ám a '90-es évektől részt vett az óriáslapkát-hálózat kialakításában. Árbevételének jelentős része ma is ebből származik.

Csányi Sándor, az OTP Bank elnök-vezérigazgatója a Bonitás csoporton keresztül 75 százalék plusz 1 szavazattal rendelkezett a cégben. Ezt adta el, a Napi Gazdaság értesülései szerint 20 milliárd forintért. Hídvéghy Melinda, a cég új vezérigazgatója nem kommentálta a vételárra vonatkozó sajtóhíreket.

"A menedzsment - a vezérigazgató, a kereskedelmi igazgató és a gazdasági főigazgató - szerdán távozott, az összes többi kolléga természetesen dolgozik. Az új cégstruktúra november végére fog felállni, úgyhogy nagy valószínűséggel január 1-jei dátummal történnek majd változások" - mondta el az InfoRádiónak.

Fúzió helyett szinergia

Az Epamedia a magyarországi terjeszkedés jegyében az év elején már megvette az Intermedia Kft.-t. Emellett hozzá tartozik az Outdoor Zrt., az Akzent Media Kft. és a Magnum Megaboard Kft.

Hídvéghy Melinda elmondta, a cégek korábban konkurensei voltak egymásnak. "Nem hiszem, hogy fúzióról lesz szó, de a cégek tevékenységében a szinergiák kihasználásáról igen" - tette hozzá.

A Multireklámmal együtt egyébként, az osztrák Epamedia saját adatai szerint a magyarországi köztéri reklámpiac 50 százalékát tartja kézben 14 100 felülettel.

Hanganyag: Sigmond Árpád


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást