Ingyenes a New York Times - a hirdetés többet hoz, mint az előfizetés

Infostart
2007. szeptember 19. 12:48
Ingyen érhető el kedd óta az interneten a New York Times eddig csak pénzért kapható tartalma, és hasonló lépésre készül egy másik nagy amerikai lap is.

Eddig csak a New York Times friss cikkeinek egy része volt ingyenes, a nagyon olvasott szerkesztőségi cikkekért és az archívum-hozzáférésért évi ötven dollárt kellett fizetni.

Most viszont már a teljes napi anyag ingyenes, valamint az archívum is, húsz évre visszamenőleg. Az Amerikában csak Õsz Hölgyként emlegetett lap archívuma egyébként 1851-ig megy vissza, de van egy időszak - az 1923 és 1986 közötti évek - amelynek egy részét továbbra is csak előfizetők vehetik igénybe.

A nyt.com alelnöke a váltást azzal magyarázta, hogy az előfizetéses rendszer sikeres volt ugyan - évi tíz millió dollárt hozott -, de a keresőoldalakról érkező látogatók száma olyan nagy, hogy ingyenes tartalom mellett a reklámbevételek többet hoznak majd a konyhára.

Az Egyesült Államokban most már csak egyetlen nagy napilap, a Wall Street Journal kér pénzt a hozzáférésért - évi száz dollárt, illetve a papírváltozat előfizetőitől ötven dollárt. De hamarosan ez is megváltozhat: Rupert Murdoch amerikai médiamágnás ugyanis, aki nemrég megvette a Dow Jones hírügynökséget, a Wall Street Journal tulajdonosát, egy médiakonferencián elmondta: mihelyt a vásárlás lezárul, valószínűleg ez a lap is ingyen lesz majd olvasható.

A 76 éves médiamogul pontosan ugyanazzal érvelt, amivel a New York Times: vagyis hogy a reklámbevételek a mostani, évi 30 millió dollár előfizetési díj többszörösét tehetik ki.

Hanganyag: Albert Dénes


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást