A magyar vásárló az akciókra hajt

Infostart
2007. szeptember 4. 21:53
A magyarok többsége mindig ugyanott vásárol be a háztartása számára, legfeljebb akkor pártol el kedvenc üzletétől, ha másutt akció van.

A legtöbb ember Magyarországon legfeljebb két-három áruházlánc üzleteit keresi fel - derült ki az AC Nielsen kutatásából.

A régióban a magyarokat vonzzák leginkább a leértékelések. Tavaly az emberek 15 százaléka mondta azt, hogy rendszeresen figyeli a leárazásokat, és mindig ott vásárol, ahol éppen a legolcsóbb az általa keresett árucikk. Idén ők már a megkérdezettek 19 százalékát tették ki - mondta az InfoRádióban Nedihostényi Éva, a társaság marketingigazgatója.

A többség ugyan ritkán cseréli le kedvenc boltját (44 százalék), de vásárlás közben ők is figyelik, hogy éppen mi kapható akciósan.

Mindennek eredményeként egyre nagyobb teret nyernek az áruházláncok, a lánchoz nem tartozó kisboltok pedig egyre inkább kiszorulnak a piacról.

Míg tavaly az élelmiszer- és háztartási cikk 14 százalékát ilyen üzletekben adták el, idén már kevesebb mint 13 százalékos piaci részesedés jutott nekik.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást