Rengeteg a jogszerűtlen internetszerződés

Infostart
2007. július 5. 05:44
Egyetlen olyan hírközlési szolgáltatót sem talált a Nemzeti Hírközlési Hatóság, amely minden ügyfelével jogszerű szerződést íratott volna alá. Pedig körülbelül 100 szolgáltatót vizsgáltak, amelyeknek összesen több mint 15 millió ügyfele van.

A vezetékes és mobiltelefon-szolgáltatókat, az internet-, valamint a műsorszolgáltatókat vizsgálta a Nemzeti Hírközlési Hatóság - mondta el az InfoRádióban a hivatal szóvivője.

Az eredmény pedig lesújtó: a mintegy 100 szolgáltatóból egyetlen olyat sem találtak, amely minden előfizetőjének olyan szerződést kínált volna, amely megfelel a törvényi előírásoknak.

Márton György elmondta: a szolgáltatók általában azokat a pontokat hagyják ki a szerződésekből, amelyek az előfizetők jogait taglalják, holott erre törvény kötelezi a cégeket. Például nem szerepel bennük az, hogy ha az ügyfél nem elégedett a szolgáltatással, akkor mit hetet, kihez fordulhat.

A legrosszabb képet az internetszolgáltatók mutatták, a legkevesebb problémát pedig a mobilszolgáltatóknál találtak, bár a szerződéstípusok egyharmada náluk sem nem felelt meg maradéktalanul az előírásoknak.

A szóvivő elmondta: a cégeknek korrigálniuk kell a hibát, bírságra azonban csak akkor számíthatnak, ha ezt nem teszik meg.

Hanganyag: Panulin Ildikó


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást