Tudja, hogy mikor tévesztik meg Önt?

Infostart
2007. június 21. 14:22
Az emberek többsége nem tudja, hogy mi ütközik a versenytörvénybe, vagy mi számít a fogyasztók megtévesztésének. A Gazdasági Versenyhivatal a félreértések miatt a jövőben nagyobb hangsúlyt fektetne a versenykultúra ápolására.

Nőtt a Gazdasági Versenyhivatal ismertsége a lakosság körében - derül ki a Tárki felméréséből. Kiderült az is, hogy a megkérdezettek többsége a versennyel kapcsolatban a kiegyenlített szabályozás híve.
Mihálovits András, a GVH szóvivője az InfoRádióban elmondta: arra voltak kíváncsiak, hogy az emberek mennyire ismerik a hivatalt, valamint arra, hogy mennyire ismerik a versenytörvény előírásait.

Kiderült, hogy mind a versenytörvény, mind a versenyhivatal ismertsége nőtt, azonban a megkérdezettek meglehetősen felületes ismeretekkel rendelkeznek a piaci versenyt szabályozó jogi normákról.

A vállalatok harmada például, tévesen azt gondolja: a versenytörvény tiltja, hogy egy erőfölénnyel rendelkező cég lecserélje a rosszul teljesítő beszállítóját.

A megkérdezettek 77 százaléka pedig minden alap nélkül azt hiszi, hogy a fogyasztók megtévesztésének számít, ha egy terméket egy másikkal összehasonlítva reklámoznak.

A felmérés eredményeire alapozva a Gazdasági Versenyhivatal munkatársa úgy látta: a jövőben nagyobb hangsúlyt kell fektetniük a versenykultúra ápolására.

Terjeszteniük kell a lakosság körében azt is, hogy akár fogyasztóvédelmi panaszokkal is fordulhatnak a GVH-hoz.

Hanganyag: Kaputa Julianna


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást