Leáldozóban van az internetes kereskedelem?

Infostart
2007. június 18. 20:32
Minden valószínűség szerint az Egyesült Államokban az internetes vásárlás növekedési üteme elérte a csúcsát. Újabban ugyanis az emberek szívesen térnek vissza az üzletekbe, és vásárolnak a hagyományos módon, ahol megtapinthatják, és alaposan megvizsgálhatják az árut.

Bár a korábbi években az internetes eladás évről évre mintegy 25 százalékkal nőtt, tavaly a növekedés üteme drasztikusan csökkent.

Az internetes értékesítés aránya az egészségügyi termékek, a számítástechnikai eszöközök valamint a szépségápolás terén hatalmas mértékben csökkent, miközben visszaesett a könyv- és a jegyeladás is.

Sokak szerint ebből hosszú távú következtetéseket lehet levonni, mégpedig azt, hogy alapvető változás ment végbe az emberek vásárlási szokásaiban.

Egyre több olyan cég, amely eddig az internetes kereskedelemre rendezkedett be, nyitja meg sorra az üzleteit, amelyekben már személyesen lehet megvásárolni termékeiket. Például a számítástechnikai eszközöket gyártó Dell, vagy az eddig csak internetes utazásszervezőként számontartott Expedia is.

Piackutató cégek is alátámasztották azt a vélekedést, hogy a jövőben egyre lassuló ütemben növekszik az eladás. Az internetes könyvértékesítés például egy éve 40 százalékkal emelkedett, az idei évre azonban csak 11 százalékos növekedést várnak a kutatók, míg a ruházati termékek terén az egy évvel ezelőtti 61 százalékos bővülés helyett idén csak 21 százalékos lesz az emelkedés.

A piackutatók szerint az évtized végére az egész internetes kereskedés növekedési üteme 9 százalék körül lesz egy év alatt, míg a szám 2004-ben 25 százalékos volt.

Az on-line kereskedelemre szakosodott eBay is alátámasztotta a trendet, értékesítésük ugyanis az év első három hónapjában mindössze 1 százalékkal emelkedett.