Az olvasók a márkákat egy egytől ötig terjedő skálán négy kritérium - minőség, ár, termékimázs és a fogyasztói igények kielégítése - szerint osztályozhatták. A Nokia és a Nivea mind a 15 országban első lett a mobiltelefonok, illetve a bőrápolási termékek rangsorában. A Nokia hetedik éve verhetetlen ebben a pozícióban.
Az említett két márkán kívül Európa leginkább elfogadott márkái még a Canon és a Visa. Érdekesség, hogy az utóbbi 14 országban nyerte a bankkártya kategóriát, egyedül Magyarországon győzött a MasterCard.
A magyar olvasók hetedik éve hűek az Opelhez, az Allianzhoz, az OTP bankhoz és a Molhoz. A többség itthon Omnia kávét és Lipton teát iszik, frissítésként pedig Coca Colát. A söröknél az első a Borsodi. A felvágottakból a Pickben bíznak a legtöbben, a csokiknál a Milka vitte el a pálmát.
Ha egészségről van szó, a legtöbben a Béres-cseppet választják vitaminként és a Coldrexet, ha megfáztak.
Tűzoltók, pilóták... politikusok
A Reader's Digest idei felmérésében azt is megkérdezte az olvasóitól, hogy mely foglalkozások képviselőiben bíznak a leginkább. A magyarok a tűzoltóknak szavazták a legtöbb és a politikusoknak a legkevesebb bizalmat. Ez az eredmény megegyezik a 15 országban mért adatok átlagával.
A magyarok a lánglovagok után a repülőgép-pilótákban és a patikusokban bíznak meg a legjobban. A rendőrök a nyolcadik helyen állnak a magyar rangsorban, a megkérdezettek 60 százaléka bízik bennük. Igaz, a felmérést készítő cég megjegyzi: a felmérés néhány hónapja készült.
Hanganyag és szöveg: Panulin Ildikó