Húszmillióra büntették a Vodafone-t

Infostart
2007. március 12. 18:02
A Nemzeti Hírközlési Hatóság 20 millió forintra büntette a Vodafone mobilszolgáltatót, mert letiltotta a számlás előfizetők kimenő hívásait, ha azok beszélgetései túlléptek egy bizonyos összeghatárt, miközben az ügyfelek számára nem tették világossá a feltételeket.

A Vodafone azért tiltotta le számlás előfizetőinek kimenő hívásait, mert a számlázási hónap közben átléptek egy bizonyos értékhatárt, erről a határról azonban a szolgáltató nem tájékoztatta kellően átlátható módon az ügyfeleket - mondta az InfoRádiónak a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) szóvivője.

Az információt a Vodafone csupán az általános szerződési feltételekben tüntette fel - közölte Márton György.

Önvédelem

Hozzátette: így a szolgáltató nyitva hagyta magának azt a lehetőséget, hogy ha az előfizető - véleménye szerint - túl nagy számlát csinált egy hónapon belül, egyirányúsíthatta a szolgáltatást, vagyis az ügyfél telefonját csak a hívások fogadására tette alkalmassá.

Márton György úgy véli: ez a Vodafone számára egyfajta önvédelem volt, amely adott esetben az ügyfélnek is jó lehetett volna, amennyiben a szolgáltató értesíti az ügyfelet arról, hogy az eddigi fogyasztói szokásoktól eltérően drasztikusan megugrott a forgalma.

Már korábban is büntettek emiatt

Abban a hat esetben azonban, amely alapján kirótták a bírságot, különböző összegeket telefonáltak el az ügyfelek, és hónap közben egyirányúsították a szolgáltatásukat anélkül, hogy értesítették volna őket.

Az NHH szóvivője elmondta: több panasz is érkezett már az ügyben a szervezethez, azonban eddig jóval enyhébb ítéleteket hozott a hatóság, és már korábban is felszólította a Vodafone-t, hogy rendezze a helyzetet.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást