A szervezet szóvivője az InfoRádióban elmondta: azt javasolják, hogy a bankok a hitelkérelem kapcsán az alapvető döntésüket, azaz azt, hogy az ügyfél hitelképes-e vagy sem, hozzák meg ingyenesen, vagy minimális díj ellenében.
Minder István elmondta azt is, hogy a bankok ugyan nem kötelesek az ügyfeleik tudomására hozni azt, hogy milyen szempontok alapján támogatnak vagy utasítanak el egy hitelkérelmet, de - mint mondta - következtetni lehet a szempontokra abból, hogy a pénzintézet milyen dokumentumokat kért be a kérelmezőtől.
Õ is úgy vélte, hogy bár törvényes eljárás, ha egy ügyféltől viszonylag magas hitelbírálati díjat kérnek, majd elutasítják a kérelmét úgy, hogy ezt még csak meg sem indokolják, fogyasztóvédelmi szempontból ez mégis kifogásolható.
Hozzátette: szerencsére nem minden hitelhez számolnak fel bírálati díjat, például számos deviza alapú lakáshitelnél ez semmilyen költséggel nem jár.