Unja a reklámokat? Jelentkezzen a Robinson-listára!

Infostart
2007. január 26. 13:48
Magyarországon is rengeteg cég tart különböző listákat az ügyfeleiről vagy potenciális ügyfeleiről, de aki már nagyon unja a kéretlen reklámleveleket, feliratkozhat a "Robinson-listára" - mondta az InfoRádiónak a Magyar Marketing Szövetség főtitkára.

Keleti Katalin az InfoRádióban elmondta: szinte minden cég gyűjt adatokat a partnereiről.

Előfordul például, hogy valaki kap egy levelet a mobilszolgáltatójától, amelyben tudatják, hogy mivel sokat SMS-ezik, felajánlanak neki egy új díjcsomagot, amelynek révén ezt olcsóbban teheti majd.

Nemrég a posta küldött kérdőívet az embereknek, amelyben személyes információkra is rákérdeztek. A marketing szövetség főtitkára elmondta, hogy az így megszerzett adatokat nem adhatják el a cégek, üzletet azonban köthetnek a segítségükkel.

Ha a válaszok alapján készíteni tudnak egy nyilvántartást például arról, hogy ki jár rendszeresen síelni, akkor fel tuják ajánlani egy utazási irodának, hogy prospektusaikat azoknak juttatják el, akik partnerei lehetnek az utazásszervezőnek.

Ha valaki nem akarja, hogy folyamatosan bombázzák személyre szóló hirdetésekkel, nem kell mást tennie, mint bemenni a népesség-nyilvántartóba, és feliratkoznia az úgynevezett Robinson-listára.

Ha ezt megteszi, a nyilvántartó nem fogja kiadni az adatait. Igaz, azok a szolgáltatók, akikkel szerződésben áll, továbbra is rendelkezni fognak az adataival.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást