Hol érdemes vásárolni?

Infostart
2006. november 14. 07:20
Egy hónap átlagosan alatt 0,6 százalékkal emelkedtek az árak a diszkontokban, a hipermarketekben és a szupermarketekben. A Pénzcentrum.hu havi bevásárló körútján arra a következtetésre jutott, hogy a kicsi árakkal büszkélkedő Plus folyamatosan drágul, sőt, a Cora sem lett olcsóbb.

Az internetes lap tapasztalatai szerint a Plus még mindig nem elégelte meg az áremelést, így mostanra meglehetősen sajátos értelmezést nyer náluk a "kemény diszkont" fogalma, ahol elvileg a szűk választékot kellene egyesíteni a rendkívül alacsony árakkal. Előbbi tökéletesen sikerül, az árversenyben azonban lassacskán utolérik a különlegesen széles választékkal büszkélkedő Kaiser's-t. Ez a bravúr a Corának is mindjárt sikerül.

A Pénzcentrum.hu rögtönzött árukosarát alapvetően négy termékkategória alkotja, melyek a következők: italok (rövidital, sör, pezsgő, ásványvíz), alapanyagok (cukor, liszt, étolaj), higiéniás termékek (fogkrém, tusfürdő, tisztítószer, mosópor), egyéb (kenyér, kávé, szalámi).

Az összehasonlításba a Tesco, Auchan, Cora hármas mellé bekerült a Plus és a Metro is, valamint a Kaiser's. Minden kiskereskedelmi egység esetében a fővárosban végeztek próbavásárlást a lap munkatársai.

Az összehasonlításból kiderül, hogy a Cora és a Plus nem vicceli el az áremelést, így a Tesco-nak egy minimális csökkentéssel is sikerült a korábbinál kedvezőbb helyezést kiharcolnia. Figyelemre méltó, hogy a Kaiser's és a Cora, valamint a Plus között kezd elmosódni a különbség, míg a legolcsóbb mezőnyben minimálisra olvadt a Metro előnye az Auchannal szemben.