A csúcsra tör a Toyota

InfoRádió / MTI
2006. november 13. 13:01
A japán Toyota autóipari konszern 2010-ig 15 százalékosra növelheti világpiaci részesedését az autók eladását tekintve - vélekedik a Wall Street Journal, a vállalat belső információira hivatkozva. A cég újabb autógyárakat építésébe kezd, és Indiában, Kínában, más fejlődő országokban tervez komoly méretű eladásnövelést.

A Toyota a világ második legnagyobb autóipari konszerne, már megelőzte az értékesített gépjárművek számát tekintve a Fordot. A lap szerint viszont az idén már a General Motors előtt, az első helyen végzhet.

A Toyota Motor Corp. 2009 elejéig egy-egy új gyárat építene Indiában, Kínában és az Egyesült Államokban, kapacitását ezzel összesen évi 450 ezer autóval növelné.

A 15 százalékos világpiaci részarányra leányvállalataival, a Daihatsu és a Hino Motorral együtt tenne szert. A leányvállalatok nélkül 14 százalékos lesz a piaci részesedése 10,37 millió értékesítendő autóval. 2005-ben 7,26 millió autóval a Toyota globális piaci részaránya 11 százalékos volt.

A japán vállalat arra számít, hogy a világ autópiaca 2010-ig a tavalyi évi 65 millióról 73 millió autóra bővül, ez öt év alatt 12 százalékos piacbővülést jelentene. A keresletet elsősorban Brazília, Oroszország, India és Kína piaca táplálja.