Tanácsadó könyv családi vállalkozóknak

Infostart
2006. október 20. 11:04
A Helikon Kiadó gondozásában jelent meg A családi vállalkozás stratégiai tervezése című könyv. Randel S. Carlock és John L. Ward kötetéről a kiadó tulajdonosa az InfoRádióban azt mondta: közérthető formában foglalkozik az üzleti kérdésekkel.

Csák János felhívta a figyelmet arra, hogy Nyugat-Európában és Európában - ahol nem szakította meg a történelem fonalát kommunista, szocialista időszak - a családi vállalkozások foglalkoztatják az emberek 70 százalékát, és az adóbevételekhez is közel ekkora arányban járulnak hozzá.

Nyugaton a családi vállalkozások menedzselése az oktatásban is jelentős hangsúlyt kap, a magyar szakirodalom viszont sokáig nem foglalkozott külön ezzel a típusú vállalkozásokkal, mondván: ugyanúgy lehet irányítani egy ilyen céget, mint egy részvénytársaságot - tette hozzá a vállalatirányítási tanácsadó.

A valóságban azonban az azonosságok mellett különbségek is vannak, a könyv mind a hasonlóságokkal, mind az eltérésekkel foglalkozik, nagyon közérthető formában - hangsúlyozta Csák János.

A szakember a könyvet elsősorban azoknak ajánlja, akik már néhány éve üzemeltetik a vállalkozásukat, és a növekedés kérdéseivel kerülnek szembe, illetve azoknak, akik most fontolgatják egy családi vállalkozás elindítását.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást