A Ferihegyi repülőtér szóvivője az InfoRádióban azt mondta: a tulajdonosváltás nem befolyásolja azt a privatizációs szerződést, amelyet az állam kötött a brit BAA-vel. Szollár Domokos elmondta azt is, hogy az állam máshogy nem is járul hozzá az értékesítéshez.
Hozzátette, hogy az új tulajdonos is elkötelezett a fejlesztésekben, és a repülőtér gyors, zökkenőmentes átvételében. Éppen ezért egyelőre a Budapest Airport vezetésében sem várható változás.
A repülőtér 75 százalék mínusz egy szavazat tulajdoni hányadát a német Hochtief építőipari vállalat vásárolja meg.
A Budapest Airportot tavaly decemberben vette meg a brit BAA repülőtér-üzemeltető, majd a BAA-t idén júniusban felvásárolta a Ferrovial. A tavalyi pályázaton a Hochtief konzorciuma volt a második helyezett. Az eredményhirdetés után a Hochtief beperelte az ÁPV-t, de később visszavonta a keresetét.
Július közepén távozott a Budapest Airportot közvetlenül birtokló brit BAA, a világ legnagyobb repülőtér-üzemeltetőjének vezérigazgatója, Mike Clasper, aki Ferihegy felvásárlását irányította, viszont szinte az utolsó pillanatig élesen ellenállt a BAA-t felvásárló spanyol Ferrovial építőipari és szolgáltató csoport akvizíciós kísérleteinek.
A leköszönt Mike Clasper volt a Budapest Airport tavaly decemberi, 1,3 milliárd fontos felvásárlásának legelkötelezettebb szószólója a brit cégnél, és nem kis részben a magyarországi akvizíció értéknövelő hatásával érvelve győzködte hosszú heteken át a BAA részvényeseit a piac által is igen alacsonynak tartott, első néhány Ferrovial-ajánlat elutasításának szükségességéről.
A BAA által a részvényeseknek májusban kiküldött összeállítás szerint a ferihegyi repülőtér éves utasforgalma 2011-ig 48 százalékkal, 2020-ig pedig a jelenlegi 8,2 millióról több mint a kétszeresével 19,4 millióra fog növekedni.
A Ferrovial júniusban végül meredeken megemelte ajánlatát, amelyet a BAA vezetése a több heti ellenállást feladva elfogadásra ajánlott a részvényeseknek.