Jean-Martin Folz, a csoport elnöke elmondta, hogy nem hosszabbítják meg ötezer franciaországi alkalmazott határozott idejű szerződését és további 2-3 ezer nyugdíjazandó dolgozó helyére sem vesznek fel újakat.
A mintegy 10.000 fős nyugat-európai leépítés fennmaradó része a briteket sújtja, pontosabban a rytoni gyárból küldenek el 2.300 embert.
Elemzők szerint a francia autókonszern kettős szorításban van, és úgy tűnik, hogy egyelőre nem is látják a kiutat. Tavaly óta csökken a cég piaci részesedése, a nyersanyagárak pedig szinte folyamatosan drágulnak.
Ezért a leépítések mellett a cég kénytelen húsz százalékkal visszafogni befektetéseit is, így leállítja a fejlesztések egy részét is, a gyártás egy részét pedig olcsóbb bérű közép- és kelet-európai országokba telepíti át.
A francia csoport idén már kétszer volt kénytelen lefelé módosítani idei árbevétel-lőrejelzését.
"A júliusi és augusztusi eladások nem voltak túl jók. Szeptember és október lesz a két kulcshónap" - mondta Jean-Martin Folz elnök, aki jövő januárban tölti be hatvanadik életévét és akkor nyugdíjba is megy.