Magyarország uniós csatlakozásakor két állami cég volt a piacon, mostanra ezek mellett hat magáncég is megjelent. Az érdeklődők, illetve a folyamatban lévő ügyek számából ítélve pedig hamarosan akár 12 fősre is bővülhet a vasúti áruszállítási piac - hangsúlyozta a Magyar Vasúti Hivatal elnöke.
Antal Dániel hozzátette: a magyar cégek áruszállítási teljesítménye Magyarország uniós csatlakozás óta 18 százalékkal nőtt, ami elsősorban a liberalizációnak köszönhető.
Nagyon nagy akadálya már most sem volna annak, hogy jelentős külföldi vasúttársaságok is megjelenjenek a magyar piacon - mutatott rá Antal Dániel.
Hozzátette: a nagy cégek inkább kivárnak, hiszen júliusban döntött a kormány a 80-90 százalékos piaci részesedéssel rendelkező MÁV Cargo privatizálásáról, hamarosan kiírják a tendert is, és jövőre eldőlhet az állami cég sorsa.