Félrevezető banki hirdetések

Infostart
2006. augusztus 11. 13:36
Félrevezető az a banki hirdetés, amelyben nem éves kamatmértéket tesznek közzé, és azt nem jelölik meg egyértelműen és feltűnően. Az is megtévesztő, ha több különböző konstrukció jellemzőit keverik - hívta fel a befektetők figyelmét a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete.

Néhány megtakarítási betétről, vagy kötvényről szóló hirdetésben nem az éves kamatot tüntetik fel, és ha erre nem hívják fel megfelelő módon a figyelmet, akkor megtévesztő lehet a befektetők számára - mondta az InfoRádióban Binder István.

A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének (PSZÁF) szóvivője kiemelte: az ügyfelek legkönnyebben az egységesített betéti kamatlábmutató, azaz az EBKM alapján tájékozódhatnak, ez ugyanis egy évre szólóan mutatja meg a betétek tényleges kamatát. Ennek alapján tehát könnyen összehasonlíthatók a különböző futamidejű betétek is.

Az EBKM-et a pénzintézetek kötelesek feltüntetni a hirdetésekben, mégpedig a PSZÁF elvárása szerint nem apró betűvel, hanem jól olvasható módon.

Ha valaki úgy érzi, hogy bankja félrevezette, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelethez, vagy a PSZÁF-hez fordulhat. A felügyelet közvetít a pénzintézet felé, amely köteles kivizsgálni a panaszt, és megnyugtató választ adni.

Ha az ügyfél ezután is úgy érzi, hogy nem kapott kielégítő választ, vagy úgy gondolja, hogy anyagi kár érte a megtévesztő reklám miatt, akkor a bírósághoz fordulhat és polgári peres úton kérhet kártérítést - mondta Binder István.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást