Kimondhatatlanul nagy pénz médiaiparban

InfoRádió / MTI
2006. július 21. 13:00
A PriceWaterhouseCoopers felmérése szerint a világ média- és szórakoztatóipari piaca évi több mint hat százalékos növekedéssel 2010-re elérheti az 1.800 milliárd dollárt.

A cég felmérése szerint a legnagyobb növekedést az Internet, illetve a mobil technológiák hozzák majd: az online-, illetve vezeték nélküli vásárlás összértéke a 2005-ös évi 19 milliárd dollárról 2010-re várhatóan 67 milliárd dollárra emelkedik.

Ugyanakkor ezek a technológiák egyre inkább háttérbe szorítják a hagyományos - CD-n és DVD-n történő terjesztést, ami bizonyos mértékig a kalózmásolatokat is háttérbe szorítja majd.

Földrajzi tekintetben a növekedés motorja az ázsiai, csendes-óceáni térség marad, Kína 2009-re megelőzi Japánt és a régió legnagyobb piaca lesz.

A növekedésben kulcsszerepet játszik majd a szélessávú Internet-hozzáférés rohamos növekedése: míg 2001-ben a világon csupán 30 millió háztartásban volt gyors Internet, ez a szám a tavalyi év végére elérte a 187 milliót, 2010-re pedig 433 millió lakásban lesz elérhető.

Szintén gyors növekedés várható az ugyancsak egyre gyorsabb adatátvitelre képes mobiltelefonok piacán is, ahol a tavalyi 1,9 milliárd előfizetőhöz képest 2010-re számuk eléri majd a 2,8 milliárdot.

A PriceWaterhouseCoopers becslése szerint a globális hirdetési piac - évi 6,2 százalékos növekedést produkálva - a tavalyi 385 milliárd dollárról 2010-re eléri az 521 milliárdot.

A felmérés szerint a leggyorsabb - évi 18 százalékos - növekedési ütemet a következő években az internetes hirdetési piac éri el, növekedési dinamikában ezt a videojátékok piaca követi, évi 11 százalékkal, és a tavalyi visszaesés után a nagy felbontású DVD-k és a világ számos régiójában épülő új mozik ismét növekedést hoznak a mozi- és videofilmek piacára is.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást