Újabb kereskedelmi lánc kapott sokmilliós büntetést

Infostart
2006. július 20. 18:05
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 50 millió forint versenyfelügyeleti bírságot szabott ki az Auchan Magyarország Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-re a fogyasztók megtévesztésére alkalmas reklámja miatt - mondta az InfoRádióban Zavodnyik József, a versenytanács tagja.

Zavodnyik József közölte: a Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa megállapította, hogy az Auchan a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, amikor több reklámújságjában számos terméknél alkalmazta a "legolcsóbb", illetve a "legolcsóbb termékeink" kifejezést.

A GVH szerint jogellenesnek minősült, hogy a reklámozott DVD-lejátszót a fogyasztók az akció időtartama alatt nem vásárolhatták meg az Auchan egyes áruházaiban.

Jogsértő volt továbbá, hogy a "3 + 1 ajándék" csomagolásban árusított 400 grammos macskaeledel esetén az Auchan azt a látszatot keltette, hogy a fogyasztó kedvezőbb áron vásárolhatja meg a terméket, mintha négy darab 400 grammos terméket venne.
A fogyasztó azonban olcsóbban juthatott a termékhez, ha abból külön-külön, és nem a "3 + 1 ajándék" csomagolásban vásárolt meg négy darabot.

Az Auchan azzal is a versenytörvénybe ütköző magatartást tanúsított, hogy egy 2 literes forrásvizet a reklámújságban közzétettnél magasabb áron adta.

A GVH határozatában megállapította, a "legolcsóbb", illetve a "legolcsóbb termékeink" felirat a fogyasztók számára azt az üzenetet közvetíti, hogy a reklámújságban szereplő terméket olcsóbban sehol sem vásárolhatják meg.

A bírság összegének meghatározásánál a GVH figyelembe vette, hogy az Auchan esetében ötödik alkalommal állapítja meg a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartás tanúsítását - áll a közleményben.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Gillemot Katalin a GVH döntésérõl
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást