Túzokok drágítják az autópálya-építést

Infostart
2006. július 19. 13:18
Milliárdokkal kerülhet többe az autópálya-építés a természetvédelmi szempontok figyelembevétele miatt. A nyomvonal mellől egyenként kell biztonságosabb élőhelyre telepíteni a védett fajokat, az állatok vándorlását akadályozó utaknál pedig vadátjárót, békaalagutat kell építeni.

A Nemzeti Autópálya Zrt. szóvivője az InfoRádióban emlékeztetett arra, hogy a Natura 2000 területek kijelölésével közel a duplájára nőtt a védett területek nagysága Magyarországon, ami időnként nehéz domborzati viszonyok közé szorítja az autópályák nyomvonalait.

Béni Gyöngyi elmondta: az M3-as autópálya építésénél tövenként ültették át a védett növényeket, az ürgéket is egyenként telepítették át, a védett madaraknak, például a túzokoknak pedig szélesebb védőernyő-sávot kellett telepíteni, hogy ne zavarja őket az autók fénye.

Híd a selyempázsit fölött

Máshol egy selyempázsit rét fölé kellett hidat építeni, az M0-ás északi hídjának építői pedig csak egy 50 méteres sávban dolgozhatnak a Szentendrei-szigeten.

Az autópályák kivitelezése során vadátjárókat, védőkerítéseket, békaterelő hálókat és hüllőalagutakat is létesíteni kell.

A Nemzeti Autópálya Zrt. hangsúlyozta: ez jócskán megdrágítja a kivitelezést már a tervezéstől kezdve, az építkezés pedig késhet is.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást