A Nemzeti Autópálya Zrt. szóvivője az InfoRádióban emlékeztetett arra, hogy a Natura 2000 területek kijelölésével közel a duplájára nőtt a védett területek nagysága Magyarországon, ami időnként nehéz domborzati viszonyok közé szorítja az autópályák nyomvonalait.
Béni Gyöngyi elmondta: az M3-as autópálya építésénél tövenként ültették át a védett növényeket, az ürgéket is egyenként telepítették át, a védett madaraknak, például a túzokoknak pedig szélesebb védőernyő-sávot kellett telepíteni, hogy ne zavarja őket az autók fénye.
Híd a selyempázsit fölött
Máshol egy selyempázsit rét fölé kellett hidat építeni, az M0-ás északi hídjának építői pedig csak egy 50 méteres sávban dolgozhatnak a Szentendrei-szigeten.
Az autópályák kivitelezése során vadátjárókat, védőkerítéseket, békaterelő hálókat és hüllőalagutakat is létesíteni kell.
A Nemzeti Autópálya Zrt. hangsúlyozta: ez jócskán megdrágítja a kivitelezést már a tervezéstől kezdve, az építkezés pedig késhet is.