Az Airbus új, a tervek szerint 2012-re elkészülő modellje egyelőre az A350 XWB nevet viseli, ahol az XWB különlegesen széles testet jelent. Az eredeti a 350-es terveiről 2004-ben beszélt először az Airbus. Ez a gép lett volna hivatott versenyezni a Boeing 787-es, Dreamliner gépével, amelynek első példányai 2008-ra készülnek el.
A két óriáscég közötti verseny a piac legértékesebb szeletében, a nagy hatótávolságú, közepes méretű gépek terén éleződött ki leginkább, hiszen ezekből évente 35 milliárd dollár értékben vásárolnak a légitársaságok.
Tavaly kezdtek lemaradni
Tavalyig öt éven át az Airbus több megrendelést kapott, mint a Boeing, az A350-es azonban nem nyerte meg a légitársaságok tetszését: arra panaszkodtak, hogy nehezebb, lassúbb és kevesebb utast tud szállítani, mint a vetélytárs Dreamliner.
Az Airbus a válságra vezetőcserével válaszolt: július hetedikén a francia Christian Streiff lett a cég új elnök-vezérigazgatója. Az 52 éves Streiff kiváló vezető hírében áll, ám eddigi szakmai karrierje során csak az üveg- és kerámiaiparban dolgozott, ezért az elemzők egyelőre kivárnak a vezetőváltás megítélésében.
Ötmilliárd euróért fejlesztene
Streiff Farnboroughban elismerte, hogy az Airbus válságban van, ezért is jelentette be az új gép egyelőre vázlatos terveit. Az A350-es új változata Streiff elképzelései szerint egy arasszal lenne szélesebb a Dreamlinernél, és a turistaosztályon kilenc sor szék férne el.
Az új vezér szerint a gép 2012-re készülne el, négy évvel a rivális Boeing utasszállítója után, és a fejlesztés nagyjából ötmilliárd eurót követelne. Azt azonban még nem tudta megmondani, miből fogják finanszírozni.