Megszülethet a világ legnagyobb autógyára

Infostart
2006. július 5. 16:34
Újabb stratégiai szövetség kötődhet az autóiparban, miután a Nissan és anyacége, a Renault elnöksége rábólintott arra, hogy a két cég vezére tárgyalásokat kezdjen a General Motors-szal. Autóipari elemzők szerint azonban már a Renault-Nissan frigy után is nagyon nehéz volt működőképesen összehangolni a két cég fejlesztési és eladási stratégiáját, az amerikai óriás pedig egyszerűn nem férne bele a képletbe.

A tárgyalásokat az örmény származású amerikai milliárdos, Kirk - eredeti nevén Kerkor - Kerkorian, a General Motors harmadik legnagyobb részvényese kezdeményezte.

Megelégelte ugyanis a GM részvényeinek zuhanását, amelyek 31 dollárról 20 dollárra estek, miután a GM a tavalyi évet közel tizenegy milliárd dolláros veszteséggel zárta.

A megmentő

A GM megmentésére Carlos Ghosn-t szemelte ki, aki másfél év alatt nyereségessé tette az éveken át veszteséges Nissant, és visszafizette a cég közel 20 milliárd dollárnyi adósságát is.

Az 52 éves libanoni származású Ghosn, akit a Fortune magazin 2003-ban az év üzletemberének választott, olyan nagy cégek igazgatótanácsának is tagja, mint az Alcoa alumíniumipari óriás, a Sony és az IBM.

Kerkorian a napokban levélben kérte a GM vezérkarát, hogy fontolják meg a szövetséget a Renault-Nissannal, majd a nagyobb nyomaték kedvéért a levelet a sajtónak is elküldte.

Logisztikai képtelenség?

A GM vezérkara pénteken tárgyalja meg Kerkorian javaslatát, időközben pedig Ghosn közölte, hogy a Renault-Nissan esetleg fontolóra venné, hogy megvásárolja a GM részvényeinek húsz százalékát.

Autóipari elemzők azonban úgy vélik: már a Renault-Nissan frigy után is nagyon nehéz volt működőképesen összehangolni a két cég fejlesztési és eladási stratégiáját, az amerikai óriás pedig egyszerűn nem férne bele a képletbe.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást