A BAA a Londoni Értéktőzsdén közzétett nyilatkozatban "vonzónak" nevezte a Ferrovial által ajánlott árat, amely a közlemény szerint részvényenként 9,5025 font.
Ez 10,3 milliárd fontra (mintegy 3900 milliárd forint) értékeli a céget. Az egyezség alapján továbbra is él a részvényeseknek a tavalyi üzleti évről javasolt, részvényenként 15,25 pennys osztalékajánlat.
A BAA Nagy-Britanniában hét repülőteret üzemeltet, a szigetországba be- és kilépő légiutasok 63%-a a társaság repterein fordul meg.
Titkos aukció
A cég a BBC értesülései szerint titkos aukción versenyeztette meg a Ferrovialt és a cégre ugyancsak pályázó Goldman Sachs befektetői csoportot.
A BAA korábban elutasította a Ferrovial építőipari és szolgáltató csoport több vételi ajánlatát, kevesellve az akkor ajánlott árat.
A Goldman Sachs még nem tett le a BAA megszerzéséről, a befektetési csoport közölte: mérlegelik a lehetőségeket, és megfelelő időben további bejelentést tesznek.
Versenykorlátozás?
A társaság körüli helyzetet bonyolítja, hogy májusban a brit versenyhivatal vizsgálkatot kezdett, hogy a BAA a brit piacon való dominanciája nem sérti-e a közérdeket.
Szakértők korábban azt valószínűsítették, hogy akár a Ferrovial, akár a Goldman Sachs szerzi meg a BAA-t, mindenképpen növekszik a cég adóssága; de ez az akkori ígéretek szerint nem vonja majd maga után a beruházások visszafogását.
Új világ köszöntött be a hazai bankautomatáknál