Nagy-Britanniában évi 20 milliárd dolláros reklámpiacon osztoznak a piac szereplői. Ezen belül - a várakozások szerint - az internet idén már több mint 13 százalékot tesz majd ki, de lehet, hogy ennél is többet.
Az adatokba ugyanis nem számolták bele a kisebb, gyakran személyes weboldalakon elhelyezett hirdetéseket.
A szakemberek megjegyzik, hogy ha az apróhirdetéseket is reklámnak veszik, akkor bajban lesznek a napilapok, mert ezek a reklámok is egyre inkább az internetre vándorolnak.
A Google szerdán indította meg Base nevű szolgáltatását, amelynek lényege, hogy a felhasználók saját maguk tölthetik fel tartalmukat, akár hirdetéseiket is a keresőprogram szervereire. A hirdetőknek mindez olcsóbb alternatívát kínál a nyomtatott reklámnál.
Magyarország: a trend kezdetén
A magyar piacon közben - 2004-es becslés szerint - az internetes hirdetések körülbelül 2 százalékkal részesednek, szemben a sajtó 39, és a televízió 41 százalékával.
Markovich Réka, a Magyar Reklámszövetség főtitkára az InfoRádiónak elmondta: az internet előretörése megfigyelhető Magyarországon is, de még nem tartunk ott, hogy az internet megelőzze az elektronikus médiumokat és a nyomtatott sajtót.