Az elemzők 44 milliárd forint körüli első negyedéves profitra számítottak, ehhez képest - illetve a bank saját céljához képest is - az eredmény jónak mondható. Spéder Zoltán alelnök az eredményről azt mondta: általában elégedettek, és úgy tűnik, hogy a bank jó úton van az idei évre kitűzött 184,7 milliárd forintos célt.
A nettó kamatbevétel viszont közel nyolc százalékkal elmaradt az elemzői várakozásoktól. Ennek okai nagyjából felerészt technikai jellegűek és a nemzetközi könyvviteli szabványokkal magyarázhatóak, felerészt viszont az egyre erősödő piaci versenyt jelzik, mondta Spéder Zoltán.
Látványos növekedés, erősödő verseny
A nem kamat jellegű bevételeknél viszont látványos, 35,8 százalékos volt a növekedés, és elérte a 64,5 milliárd forintot, ami arányait tekintve is egyre magasabb a teljes bevételen belül, és folyamatosan közelít a bank stratégiájában kitűzött 50 százalékos célhoz.
Az erősödő magyarországi versenyt jelzi az is, hogy bár a bank meg tudta őrizni vezető pozícióját, piaci részesedése két fő mutató szerint is csökkent: a mérlegfőösszeg szerinti piaci részesedése az idei első negyedévben 23,7 százalékos volt, míg az összes betét tekintetében kicsit jobb a helyzet, itt a mutató 25,3 százalék, de nagyobb az esés is.
Külföldön még nem érték el a stratégiai célt
Az OTP csoport külföldi - bolgár, szlovák, horvát és román - leányvállalatai az első negyedévben az összes nyereség körülbelül egy tizedét adták, de Spéder Zoltán az InfoRádiónak elmondta: a stratégiai cél, hogy ez az arány elérje a 15-20 százalékot, míg az eredmény növekedésében még inkább számítanak a külföldi egységekre, hiszen ezektől várják a növekedés közel felét.