Autópálya-eladás - búcsú a családi ezüsttől?

Infostart
2006. május 9. 12:31
A "családi ezüst" eladásához hasonlította az ING vezető elemzője a Nemzeti Autópálya Zrt. Esetleges tőzsdei értékesítését.

Barcza György a Népszabadságban megjelent információról azt mondta, hogy a sztrádák eladásával a kormánynak sikerülne a költségvetés kiadási oldaláról nagyjából 300 milliárd forintot "eltüntetnie".

Feltehetően ez a tranzakció megoldaná azt a vitát Magyarország és az Európai Unió között, hogy az autópálya-építés költségeit, hol kell elszámolni. Ha ez nem sikerül, akkor a büdzsé kénytelen lesz ezzel az összeggel növelni a büdzsé hiányát - tette hozzá.

Az elemző szerint a pénz a költségvetés bevételi oldalán nem jelenhet meg; a privatizációs bevételeket ugyanis nem lehet így elszámolni.

Hozzáfűzte: a privatizációból származó bevétel révén kevesebb állampapírt kellene kibocsátani.

Barcza György közölte: a hírek szerint tervezett tőzsdei értékesítés időigényes folyamat. Ennél könnyebb lenne egy nagy cégnek eladni az autópályákat üzemeltető részvénytársaságot, de a vételár így valószínűleg alacsonyabb lenne.

A "családi ezüst" eladása csak egyszeri bevétel, amely csak a tranzakció évében jelentkezik - figyelmeztetett az elemző.

A BÉT vezérigazgatója támogatja az ötletet

Az autópályák tőzsdére vitelének tervéről semmilyen hivatalos információt nem kapott a Budapesti értéktőzsde de az ötlet jó - mondta a BÉT vezérigazgatója.

Horváth Zsolt az elképzelést azért tartja jónak, mert általa bővülhetne a tőzsde kínálata, valamint átláthatóvá válna az autópálya-finanszírozás és -működtetés.

Elmondta: a várható befektetői érdeklődést nehéz ma megjósolni, mert arról, hogy a tőzsdére vitel milyen konstrukcióban és hogyan valósulna meg, nem tudni.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást