Hetvenöt villából álló luxusnegyedet épít a szlovák kormány Pozsony közelében. Az egymilliárd korona, azaz hétmilliárd forint költséget jócskán meghaladó "kisvárost" a gyár öt év múlva a létesítési költségek egyötödével alacsonyabb áron megvásárolja.
Jóllehet, a zsolnai autógyár 250 kilométernyire esik Pozsonytól, a Kia menedzserei mégis a fővárosban, pontosabban annak igen felkapott övezetében kívánnak lakni.
Számukra azonban egy légi hidat is kialakítanak, így reggelente a kisrepülőikkel gyorsabban jutnak majd el zsolnai irodáikba, mint az ugyanott lakók a gépkocsijukkal, vagy a tömegközlekedési eszközökkel Pozsonyba.
A luxusnegyedbe alig százan, a legfelsőbb vezetés emberei költöznek. A műszaki gárdát Zsolnán helyezik el, de ők is új, a szlovákiai átlagos minőséget jelentősen meghaladó otthonokba költözhetnek.
Mindez persze csak töredéke annak a kedvezménycsomagnak, amelyet a szlovák kormány a gyár megtelepedése érdekében - sok ellenvélemény és nemtetszés kíséretében - áldozott.
A gyár szlovák alkalmazottainak is többször meg kellett már küzdeniük főnökeikkel. Először azért keveredtek vitába, mert a dél-koreai vezetés kötelező reggeli tornára utasította őket.
A dolgozóknak az sem tetszett, hogy a parkolásban hátrányt szenvednek a távol-keleti alkalmazottakkal szemben. A helyiek ugyanis a bejárattól sokkal távolabb kaptak parkolóhelyet, mint ázsiai kollégáik.