Az ACNielsen piackutató cég felmérése szerint az elmúlt két évben 1.800 kis élelmiszerbolt szűnt meg Magyarországon és a trend - ha a nyugat-európai mintákat követi az ország - folytatódni fog.
A kisboltok 4 százaléka zárt be a vizsgált időszakban, piaci részesedésük viszont ennél is nagyobb arányban csökkent - közölte a piackutató igazgatója. Szalóky Tóth Judit hozzátette:
Emelték részesedésüket a diszkont áruházak, amelyek főleg a saját márkás termékeik eladását növelték. Növekedett a 2500 négyzetméternél nagyobb hipermarketek száma és forgalma is.
A kutató elmondta: Magyarországon a csökkenés ellenére még mindig igen magas a kisboltok száma és piaci részesedése a nyugat-európai országokhoz képest.
Szalóky Tóth Judit a csökkenést természetes folyamatnak tartja, és szerinte további boltbezárásokra kell számítani.
KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag