A Gfk Hungária Piackutató vezető elemzője az InfoRádióban azt mondta: 2003-ig folyamatosan emelkedett a sonkaeladás, 2004-ben azonban visszaesett a kereslet.
A főzött vagy füstölt termékek 30 százalékát a hipermarketek értékesítik, a kisboltokban kevesen vásárolnak be az ünnepre. Egyre többen keresik fel viszont a diszkont üzleteket - közölte Sánta Zoltán.
Közben bejelentették, hogy a fogyasztóvédők összesen 50 millió forintos bírságot szabtak ki a március elején kezdődött húsvéti termékellenőrzések során.
Országszerte 378 kis- és nagyboltot, nagyáruházat és hipermarketet vizsgáltak. Elsősorban hústermékeket és csokoládényulakat vizsgáltak.
Az üzletek 21 százalékában kellett határozatban felszólítani a tulajdonost, hogy a kifogásolt árukat vonja ki a forgalomból.