Túl sokat dolgoznak a magyarok

Infostart
2006. április 6. 18:04
A magyarok 41 százaléka túl sok időt tölt munkával - derül ki az AC Nielsen Piackutató felméréséből. A megkérdezettek kétharmada úgy érzi, hogy az alkalmazotti lojalitást a munkaadók ma kevésbé értékelik, mint korábban.

Míg európai átlagban az emberek 33 százaléka véli úgy, hogy túl sokat dolgozik, Magyarországon ez az arány 41 százalék.

A világ 42 országában, csaknem 24 ezer Internet-használó körében végzett felmérésből kiderült: az élen Chile áll, ahol a megkérdezettek 57 százaléka sokallja a munkával töltött időt. A második helyen az európai listavezető, Görögország szerepel, majd Szingapúr, Tajvan, Argentína és Csehország következik.

Derűlátóak viszont a magyarok abból a szempontból, hogy minden második megkérdezett biztosnak érzi a munkahelyét. Ennél optimistábban csak a skandináv országokban, illetve Törökországban és Ausztriában nyilatkoztak. Ebből a szempontból a görögök, a csehek és a lengyelek a leginkább borúlátóak.

"Elveszítette-e valaki munkahelyét az ön családjában az elmúlt évben?" Az erre a kérdésre adott válaszokból kiderült: Európában átlagosan minden negyedik megkérdezett szembesült a munkanélküliség problémájával.

Magyarországon ennél valamivel magasabb, 29 százalék az arány. Ennél rosszabb a mutató Portugáliában, Németországban, Lengyelországban és Törökországban. A legjobb eredmény viszont Norvégiában és Finnországban született

Egy év alatt világszerte a megkérdezettek 8 százaléka veszítette el munkahelyét, és további 17 százalékuk valamelyik közeli családtagja járt így.

Arra a kérdésre, hogy "Ön szerint országának a kormánya eleget tesz a munkahelyteremtés érdekében?", az európaiak háromnegyede nemmel válaszolt.

Ehhez képest Magyarországon kedvezőbb a megítélés: ugyanis 66 százalék a nemek, 13 az igenek aránya, 21 százalék viszont nem tudott nyilatkozni ebben a kérdésben.

Szintén fontos trend, hogy világszerte a megkérdezettek 58 százaléka szerint a vállalatok kevésbé értékelik a munkavállalók lojalitását, mint korábban. Ez leginkább Észak-Amerikára jellemző (70 százalék), majd Latin-Amerikára és Ázsia-Óceániára. Õket követi Európa.

Magyarországon az európai 58 százalékos átlaghoz képest többen, 65 százalék véli úgy, hogy a vállalatok a korábbinál kevésbé értékelik a munkavállalók lojalitását.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást