Nem először vizsgálta az Unilever reklámjait és értékesítési gyakorlatát a Versenyhivatal. Februárban egy kozmetikai termék hirdetéséről állapította meg a GVH, hogy alkalmas a fogyasztók megtévesztésére.
Az ellenőrök most a koncessziós forgalmazókkal kötött megállapodásokat vizsgálták. A vállalat 17 viszontforgalmazóval kötött kizárólagos megállapodást jégkrémjei értékesítésére.
A megállapodások kizárták a passzív értékesítést. A forgalmazóknak tilos volt a számukra kijelölt területen kívül szállítani a termékekből. A versenytanács szerint csak olyan megállapodásokat lehet kötni, amely nem korlátozza indokolatlanul a szerződő felek tevékenységét.
A GVH nem szabott ki büntetést, mert a szerződések csak kis mértékben veszélyeztették a piaci versenyt.
Az Unilever Magyarország Kft. a Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatával kapcsolatban azt közölte: nem igaz, hogy a disztribúciós partnerek megrendelés esetén nem szállíthattak volna szállítási körzetükön kívüli megrendelőknek.
Égi háború: az oroszok életveszélybe sodorták a WizzAir több száz járatának az utasait