Gyilkos harc a multik között

Infostart
2006. március 10. 02:34
Megelőzve Ralph Laurent és a Nestlét is, a Volkswagené lehet a polo.eu doménnév. A polo.com tulajdonosa, a Ralph Lauren, 3 perc 24 másodperccel maradt le webcíme európai párjáról.

A Polo-t autótípus-névként használó Volkswagen, a Polo néven és lovaspólós emblémával futó férfi ruha kollekciót tervező Ralph Lauren, és a Polo nevű mentolos cukorkát gyártó Nestlé komoly küzdelmet vívott a polo.eu doménért. A három cég igényének beadása között összesen talán 5 perc telt el - mondja a NetNames regisztrációs cég.

Az új uniós doméneket december óta lehet regisztrálni, egy ideig még csak cégeknek és intézményeknek, elkerülendő, hogy szemfülesek felvásárolják a legértékesebb doméneket, majd hatalmas összegekért adják el a márkanév-tulajdonos cégeknek.

A NetNames szerint voltak cégek, amelyek idegesebbnek tűntek a regisztrációs procedúra során: az Amazon online áruház 22 jelentkezést adott be. A webtelefon-szolgáltatást nyújtó Skype 16-ot. Az internetes kereső-óriás, a Google azonban megelégedett egyetlen jelentkezéssel.

Voltak olyanok is, akiknek elsőre nem ment minden teljesen rendben. A NetNames szerint az eu-s doménnév-jogosultságok hivatalos ellenőrzésére kijelölt PricewaterhouseCoopersnak saját uniós webcímét újra kellett igényelnie egy elírás miatt.