A magyar mezőgazdaság marketing tevékenységét szabályozó, ágazati marketingtörvény megalkotását sürgeti a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács. Ezt az érdekképviseleti szervezet ügyvezető igazgatója közölte.
Mártonffy Béla azt mondta: az agráriumban jelenleg ötletszerű a marketingtevékenység, a cégek csak saját szempontjaikat veszik figyelembe, amikor bevezetik termékeiket a piacra.
Az ügyvezető igazgató szerint átgondolt közösségi és ágazati marketingtevékenységre volna szükség.
Mártonffy Béla hozzátette: a zöldség-gyümölcs ágazat az elmúlt két évben nem kapott állami támogatást termék-promócióra, míg korábban évente 20-50 millió forint közötti összeget kaptak ilyen célra az agrárbüdzséből.
Az ügyvezető igazgató úgy véli: évente legalább 200-500 millió forintra lenne szükség ahhoz, hogy a magyar zöldség-gyümölcs ágazat termékeit hatékonyan lehessen reklámozni különböző területeken és térségekben.