Újszerű módszert talált Kína autóipara fejlesztésére: megveszik a világ egyik legmodernebb autómotor-gyárát, szétszedik, elszállítják a világ másik felére, majd otthon összerakják. Ez ugyanis jobban megéri az autógyártó Lifan Csoportnak, mint saját technológiáját fejleszteni - mondja a cég elnöke.
A Lifan a kínai kommunista párt támogatásával próbálja megszerezni a DaimlerChrysler és a BMW motorgyártó üzemét Brazíliában. Ha sikerül, akkor Kína hirtelen olyan autógyártó nagyhatalmakkal találhatja egy szinten magát, mint Japán, Németország és az Egyesült Államok.
A Dél-Brazíliában még a 90-es évek végén létrehozott autómotor-gyár az autóipar egyik leghíresebb és legszokatlanabb ilyen üzeme. Az annak idején 500 millió dollárból épített közös gyár ugyanis a legújabb amerikai és német technológiákat ötvözi.