Öt százalékkal csökkenti a ferihegyi repülőtér leszállási díjait és reptéri illetékeit a Budapest Airport (BA) Rt. Chris Woodruff vezérigazgató az InfoRádiónak elmondta: pillanatnyilag Ferihegy közép-kelet Európa legdrágább repülőtere.
- Miért döntöttek az árcsökkentés mellett
A budapesti repülőtér a légitársaságok számára közép-kelet Európa legdrágább repülőtere, és ilyen árak mellett a társaságok nem tudják növelni utasszámukat, tehát a repülőtér sem tudja teljesíteni saját növekedési és fejlesztési céljait, végső soron pedig Magyarország növekedését is visszafogja az árszint.
Mennyivel drágább Budapest a környező országok repülőtereinél
Vegyük például Prágát, amelynél Budapest húsz százalékkal drágább. Ezért a Budapest Airportnak évről evre csökkenteni kell az árait. A mostani tehát egy folyamat kezdete, amelynek a végcélja az, hogy a térségben vrsenyképes árakkal vonzzák ide azokat a légitársaságokat, amelyek nem Budapestet választják.
A szakszervezetekkel januárban kötött három éves megállapodás nem nehezíti-e majd meg a hatékonyság növelését, illetve az árcsökkentést
A megállapodás nagymértékben befolyásolja a terveket, de pozitív éretelmben, ugyanis a szakszervezetek elfogadták a vezetés eléképzeléseit és üzleti tervét. A társaság sokkal hatékonyabban kell működjön, hogy megengedhesse magának az árcsökkentést. A dolgozók és a szakszervezet elfogadták ezt, megértették a változás szükségessét. A szakszervezetkkel kötött megállapodás jó a cégnek, amely így megvalósíthatja terveit, jó a szakszervezeteknek, mert biztonságot nyújt és Magyarországnak is jó, mert jelzi a cég hosszú távú elkötelezettségét.
KAPCSOLÓDÓ HANG:
Chris Woodruff a Budapest Airport árairól
A diszkont légitársaságok reakciója